Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-11, 10:08
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Försökte i all hast hitta mer info om det men gick bet. Ett bifynd var dock en diskussion på reddit där en person skrev att den 13:e posten, den som inte gick till Syriza-medlemmar, gick till en medlem av koalitionspartnern ANEL

Att det gått enligt reglerna är väl ostridigt, grekiska regeringen får säkert utse de höga tjänstemän de vill. Men det var ju just att gynna sina egna det skulle bli slut på, det är ju det som den politiska klassen i Grekland varit ökänd för. Att Syriza dessutom gör det just nu ser så illa ut att det nästan måste ha en förklaring, det är bara vi som inte ser den.
Jag förstår det som att dina sista rader är riktade till mig eftersom du svarar på Laeros svar, som var riktat till mig? Men kan naturligtvis ha fel. Känner ändå att jag har en sak att säga, som inte alls är riktad bara till dig.
Jag kan bara säga så här och passar på att använda mig av exemplet ovan i sammanhanget; Både om Laeros ord till mig om att jag försvarar Grekland till varje pris och till dina ord här ovan. Meddetsamma jag läste att de skulle tillsatt folk som sympatiserar med dem. Så lät det inte bra. Jag reagerade direkt, alltför direkt anser jag själv nu i efterhand. Efter en stund kom jag att tänka på att det kan finnas väldigt mycket man inte känner till, att jag inte ens visste, de facto, om det skett. Jag ville veta mer och innan man dömer ut något eller talar om hur något ska vara (det sista är över huvud taget inte min grej och anledningen till det står att läsa längre ned här) så vill jag försöka förstå varför man gör som man gör (men framför allt, inte bara gå på hörsägen).

Jag tycker sånt är viktigt; Både vad gäller privatpersoner och vad gäller större politiska skeenden. Jag vill inte vara med och spä på ytterligare kritik (det är det så många andra som gör) mot Syriza, utan att ens veta om den är sann. Syriza är folkets val. Det är dem grekerna vill ha vid makten och det är dem som de sätter sin tilltro och tillit till. Vem är jag att säga att de skulle ha fel eller att påstå att jag skulle veta bättre än dem?
Så försöker jag tänka i min vardag och så försöker jag tänka även här.
Ville bara säga det eftersom jag fått en hel del kritik om att jag ständigt går till Greklands försvar 8lite mer indirekt av dig, ifall jag uppfattar det rätt då vill säga?) och betydligt mer direkt av andra.

Ibland (ganska ofta) tycker jag det kan behövas en motvikt. Som exempelvis vid skattediskussionerna. Inte behövs det ytterligare en som spär på hur dåliga de är på att betala skatt när så många andra gör det. Vad som är viktigt då, enligt mig, är någon som visar på en motvikt också. Någon som påminner om de gånger det har fungerat och kan ge exempel på detta från verkligheten.

Senast redigerad av Thira den 2015-07-11 klockan 10:28.
Svara med citat