Sv: Parga i maj
Den högt belägna strandtavernan vid Sarakiniko serverade riktigt god traditionell grekisk mat. Åt även gott vid en av tavernorna på Lichnos beach samt på stället där vi hade vår kalimera middag. Minns just nu inte namnet men info finns bland gamla inlägg. Dokkos hade också rätt bra mat men jag saknade några rätter där. Jag tyckte inte att Parga hade lika bra matutbud som jag är van att få på andra ställen i Grekland men det finns ju många ställen som jag inte provat. Ibland verkade maten ganska turistanpassad eller slätstruken. Jag brukar aldrig besöka internationella restauranger men det gjorde jag faktiskt i Parga eftersom jag lessnade på matutbudet. Det stället som har en lång tradtion höll mycket bra standard.
Ouzerian Meetings severade alltid en väl tilltagen bit mat till drycken och här fick jag smaka allt jag saknade på andra ställen. Mycket gott. På Meetings kan du även köpa en god kopp bergste eller bara en kopp kaffe. Mysigt att sitta där och läsa bland lugnet i gränderna utan något alls som störde.
Eva
|