Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-09, 16:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Nej, och tyvärr är ju knappast Grekland nåt unikt i detta avseende (om än något extremt). Här hemma har vi ju än så länge nåt som kallas public service-media, men i övrigt är det ju nuförtiden en närmast total dominans av borgerligt färgad media. Så den som tror att Syriza får en oberoende bevakning ens i Sverige kan räcka upp en hand.
Det där var faktiskt nästan skönt att höra. Jag är nämligen trött på gränsen till utled på tjatet om att "svenska medier är vänstervridna", vilket brukar förklaras med partisympatiundersökningar där det visar sig att journalister privat röstar till vänster om snittet.

För mig låter det där vänstervridet-snacket som ett eko från rysskräckens tid. Så det är nästan skönt att höra kritik vänsterifrån.

Men du är orättvis när du säger att Grekland bara skiljer sig "något extremt" (om något kan vara just det) från det svenska medielandskapet. Det är känt för att vara enormt politiserat och medierna står olika partier nära, och det tror jag du vet att svenska medier inte gör.
Svara med citat