Visa ett inlägg
  #77  
Gammal 2015-07-08, 23:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 345
Standard Sv: Premiärresa till Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Hej Masse och tack för en fin uppdatering av en av mina favoritöar!
Åker själv tillbaka till Skopelos för 5:e gången nu i juli, det är svårt att hålla sig därifrån. Undrar bara en sak: såg i ett av breven att du "mellanlandade" på Glisteri som, hittills i alla fall, varit min favorit bland stränderna. Trist om den blivit dålig! Har tavernan, som var så bra, på Glisteri stängt??? Och förr fanns det solstolar och parasoll (de hörde väl till tavernan tror jag). Dessutom gick det 2013 badbåt från "stan" till Glisteri. Vore kul att veta så jag inte tar mig dit i onödan, finns ju många bra stränder, menar jag.
Tack på förhand för svar!
Catlady (som LÄNGTAR...)
Förlåt till dig också Catlady. Liksom Jannes inlägg ovan har jag även missat ditt, och av samma orsak. Ber om ursäkt. Men bättre sent än aldrig.

Jo, som jag skrivit innan i mina rapporter så upplevde vi, särskilt under första veckan, att en hel del av stränderna och några tavernor inte överhuvudtaget hade startat upp sin säsong. Och i Glisteris fall kändes det tyvärr som om det inte skulle startas upp något alls. Som jag skrev, öde, risigt och skräpigt och noll människor och noll strandservice. Kändes som en spökstrand.

Men eftersom det var ett ställe du gillar så hoppas jag att det dragit igång nu när hösäsongen är igång. Mitt svar är väl förmodligen för sent för dig, men det vore kul om du kommer igen och berättar om det dragit igång nu.

En positiv sak på Skopelos var att det fanns ganska hyfsade bussförbindelser till de bästa stränderna. Vi hade ju skooter, men bra med buss om man inte har det.

Ha det jättegott på Skopelos!
Masse
Svara med citat