Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-08, 23:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Premiärresa till Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nu har jag också läst ikapp. Stort tack för rapporter Masse!

Jag förstår att Agnontas blev er favorit, men hur är det med hela ön? Blev Skopelos en återvändarö?
Oj då! Förlåt! Jag har helt missat att det droppat in flera inlägg i min Skopelos-tråd. Efter att jag varit hemma några dagar trodde jag att det inte skulle röna mera intresse. Men nu långt senare såg jag detta. Men tack för det.

Ja Agnontas blev en av våra två favoriter. Bland stränderna hade jag Agnontas som 1:a och Panormos som 2:a och Birgit hade samma fast tvärt om. Båda var jättefina.

Njaee ..... Blev Skopelos en återvändarö? Nej inte en helt, totalt, helhjärtad återvändarö. På den listan finns även efter detta endast Karpathos, Tilos och Egnina. Men strax nedanför dessa top tre finns bl a Sifnos och Skopelos.

Vi blev väldigt besvikna på vårt boende och det smetade av sig något på intrycket. Men när man förnuftsmässigt reducerar bort den delen och ser på helhetsintrycket av Skopelos så är det definitivt en ö som vi skulle kunna besöka igen.

Starkaste intrycken är, föga förvånande för oss som gillar stränder och god mat, Agnontas och Panormos, massor av god mat varav en hel del som vi inte provat förut. Mums! Fin natur och korta avstånd vilket är bra när man gärna åker skooter.

Och en riktig höjdare tyckte vi att den mysiga byn Glossa var. Om/När vi kommer till Skopelos igen så kan jag tänka mig att bo där ett par nätter, och ett absolut minimum är att käka en lunch på Taverna Agnanti med den magiska utsikten. Den här gången blev det bara nån timmas promenad i den här fina byn.

Så visst, det skulle inte vara några problem alls att vistas ett par veckor igen på Skopelos. En liten hake med resmålet är att det, som jag upplevt det, är ett av de resmål i Grekland som det är svårt att hitta hyfsat billiga resor till. Det är i princip flyg till Skiathos som gäller, och tyvärr nästan alltid dyra. Men man ska aldrig säga aldrig .......

Masse
Svara med citat