Citat:
Ursprungligen postat av Gurra_C
Jag såg också debatten i parlamentet. Efter att suttit och läst tidningar på nätet så blev jag nyfiken på hur grekiska medier rapporterart från debatten.
Jag blir nästan lite chockad över att man i princip plockar bort allt negativt som sades till Tsipras. Att media kan agera fritt, förhåller sig neutralt och redovisar hela bilden är livsviktigt i en rättstat. Duperar inhemsk media medborgarna?
tex ERT Inte ett ord om den massiva kritiken enbart Tsipras ord.
http://www.ert.gr/o-prothipourgos-sto-evrokinovoulio-prosopo-prosopo-tous-ekprosopous-ton-evropaikon-laon/
Även svenska moderata riksdagsmannen Sotiris Delis är inne på samma spår enl inlägg på facebook
|
Ble også forundret/sjokkert over det samme. Absolutt. Gresk presse, engelskspråklig i hvert fall, rapporterer 'mildere' enn hva vi er vant til.
Men - ettersom jeg er den som kan skyldes for youtuben; det var i k k e min hensikt å fokusere på the-blame-game (som a l l e parter er delaktige i, uten tvil o g s å Hellas, og som har utviklet seg til det absurde. Nesten banalt

), var det eksplisitt andre saker som fanget interesse. Eller forundring. Foruten at stemningen var ganske heftig. Helt annerledes enn man kunne tenke seg i en sånn forsamling.
At krisen o g s å dreier seg om flyktninge problematikk, har etter hvert blitt en del av samme sak. Men altså ikke det j e g tenkte på i youtube-sammenhengen. Det betyr ikke at jeg ikke ser hvor vanskelig den siden av saken kan være/er.