Citat:
Ursprungligen postat av Pilatus
Jag hoppas på det bästa, vilket enligt mig är en svår period för grekerna. Alternativet tror jag är ännu värre, sen om jag inte blir omtyckt på den här sidan eller inte pga detta är inte intressant.
Kommer att stötta grekerna hur som helt, men tror att Euro inom Grekland är bra. Men om de lämnar så stöttar jag också.
|
Instämmer
Jag tycker att det är illavarslande, det här att grekerna inte hade med sig nått förslag. Hörde i dag på em i P1 en svensktalande grek uttala sig. Uppfattade tyvärr inte vem han var, men var där som nån slags greklandsexpert.
Hans kommentar var ungefär "detta kan omöjligt vara sant, de kommer med ett förslag senare ikväll"
På söndagkvällen lovade Va..... vad han nu hette att fixa ett avtal inom 24 timmar. På måndag morgon avgår han. Tisdag kommer eftr till Brussel utan att ha något underlag att förhandla om.
Spekulationer:
Antingen vill Tsipras och Syriza driva det till Grexit, förhandlingar är ett spel för galleriet i syfte att få det till att det är EU:s fel. Ett taktiskt spel eftersom hans väljare vill ha kvar euron.
Eller så är oenigheten total inom Syrizas ledning och koalitionspartnern. Man kommer helt enkelt inte överens om ett förslag.
Det första är möjligtvis smart men fruktansvärt oärligt mot folket.
Det andra visar på hur inkompetent den här regeringen är.
(Om mina spekulationer stämmer)