Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-07, 17:18
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Jag känner mig mycket optimistisk så länge politikerna för samtal. Det säger mig min personliga erfarenheter inom området.

Under de närmaste dagarna kommer man att flacka och fara mellan olika möten i olika konstellationer. Det kommer att samtalas via telefon - alltsammans syftat till att lösa den gemensamma problematiken - kortsiktigt eller långsiktigt och utan att ha tappat ansiktet. En och annan kommer att få krångla sig ur tidigare uttalanden, vissa bli beskyllda för svek och ett odemokratiskt förhållningssätt osv. Egentligen inte konstigare fenomen än de som utspelas på en arbetsplats.

Den dag de slutar att prata kommer jag att bli mörkrädd. Historien talar här sitt tydliga språk och det sägs att vi har lärt oss. Ibland tvivlar jag....

Det vi nu ser är alltså ytan på vilken alla rörelser registreras. Allt förekommande under ytan är det som kommer att ge det verkliga utslaget. Jag litar på att inblandade använder allt förstånd!

Visst är det så att den som lånar aldrig är fri, men ska den för den skull behandlas inhumant och förnedras. Det kanske finns andra sätt att lösa situationen - humana.
Svara med citat