Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Nå når, muligens, du er ferdig med å henge ut meg: Har du noe fornuftig å si om selve innholdet og budskapet i artiklene?
|
Admirala!
För det första. Jag har absolut ingen avsikt att "hänga ut dig". Jag har tvärt om med behållning läst mycket av det du skrivit här i forumet, både i denna och andra trådar. En del har jag också hakat på och skrivit om i liknande tongångar. Se t ex #200.
Men att vi inte tycker lika om ALLT behöver inte betyda att jag hänger ut dig. Tråkigt om du har upplevt det så. Men låt oss inte sänka oss till någon sandlådedebatt där vi bråkar om vem som sprätt mest sand, eller vem som började sprätta sand. Det får andra hålla på med. Ibland tycker vi lika, och ibland inte. Det är väl hela vitsen med forumet.
För det andra. Att ha synpunkter på innehåll i artiklar som citeras eller länkas är en självklar rättighet som även jag förbehåller mig. Om man har lite vett i behåll så är det ju dessutom helt omöjligt att hålla med om innehållet i alla artiklar som det refereras till här på forumet, eftersom de i vissa fall har rakt motsatta uppfattningar.
Det finns flera exempel på artiklar i tråden som jag sympatiserat med. Tyvärr är ingen av de många du tog upp senast någon sådan. Enligt min uppfattning ägnar de sig i allt väsentligt åt att fortsätta älta om en massa historik och om den eviga frågan om vems felet är. Några konkreta åtgärder förutom att avskriva skulderna (vilka vi redan vet är i praktiken avskrivna) har jag inte hittat. Men det kan förvisso också bero på bristande förståelse hos mig.
Masse