Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Jada, gjør som flere andre her inne, avvis kildene hvis du ikke er enig i dem.
Å finne ut hvem som “har feil” gir jo også et svar på hvem som har mest ansvar for å rydde opp, og hvordan det kan ryddes opp, eller hva? Hellas har innrømt sine “feil”, og har bl.a. innført kraftige innstrammingstiltak på grunn av det, med over 25 prosent arbeidsledighet, en tredjedel av befolkningen under fattigdomsgrensen og hele familier som lever på svigermors lille pensjon. Poenget er bare at ingen økonomi kan vokse under slike forhold.
Men skylden, en stor del av den ligger altså ikke i Hellas. Her er noen skriverier om det du etterlyser, hvordan “bota det hela”, av folk som har sykdomsinnsikt så det holder. (Selv om du vel kommer til å avvise dem med et pennestrøk, basert på hva du tidligere har gjort?)
|
Usch då. Ska försöka att bättra mig och inte anföra avvikande uppfattning mot vad som påstås i någon källa som du eller någon annan länkar till. Länkar man till en artikel/källa så betyder det naturligtvis att det som påstås är rätt.
Greklands problem är tydligen att landet utsatts för illvilliga långivare (som i någon källa liknades med maffiametoder) som lånat ut pengar i avsikt att stjälpa landet, och nu är det återbetalningstakten och räntorna på detta som är det stora problemet.
Jag har tidigare skrivit att jag inte tror att dessa lån kommer att betalas tillbaka och att det därför egentligen ur ekonomisk synpunkt är egalt om man kallar det lån eller bidrag. Grekland upphörde ju också för en vecka sedan med återbetalningen så då är man ju på rätt väg.
Tsipras har ju lovat att det inte ska göras några mer åtstramningar.
Återstår väl då bara att förmå trojkan att upphöra med sina brottsliga handlingar att skicka mera pengar till Grekland. Sedan är väl då allt gott och väl och problemen lösta?
Hoppas att jag nu har hållit med om allt och inte med ett pennstreck avvisat några fina lösningar på Greklands problem.
Masse