Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Prova att hyra en solstol här i Sverige så får vi se hur många kvitton det blir på den.
Och nu är jag riktigt näsvis men på stranden Agios Georgios på Naxos i somras (så betalade man t.o.m för solstolen med kort) via en liten apparat med onlineuppkoppling (som ofta inte fungerade pga dålig anslutning) då travade personalen iväg till restaurangen, som också stod för solstolsuthyrningen och drog kortet i deras kortläsare istället.
Men återigen, om detta är din upplevelse så är det så.
Vill bara påpeka att det också finns undantag. Att man inte kan förutsätta att alla gör på samma sätt.
Angående inköp av grönskaer på restauranger från närodlande leverantörer kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte stått bredvid då affärerna skett. Men det skulle ju också kunna handla om att man byter tjänster med varandra. Precis som vi gör här i Sverige mellan restaurangerna många gånger.
Grekerna har ögonen på sig precis hela tiden vad gäller att vi turister granskar huruvida de betalar skatter eller inte. Om man ständigt håller ögonen på samma sätt på allt som sker i Sverige så skulle vi säkerligen hitta mycket vi noterar som märkligt också.
|
Du får gärna vara näsvis och "knäppa på näsan". Helt OK. Men jag skrev "att naturligtvis gäller det inte alla". Och ja, fusk finns i Sverige också. Så jag har inget att säga emot. Men jag har inte heller fel i det jag skrev. Inte märkvärdigare än så, och inget att ordkriga om