Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-06, 14:07
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jodå, jag såg att du skrev att det gällde diskussionen längre bak i tråden. Fast jag tyckte det var konstigt redan när du tog upp det redan i förra tråden, för jag tror att missade kvittoburkar är en så väldigt liten del av alla tillfällen man inte anser sig få kvitton. Jag tror inte att så många är dummare än du och när jag gäller att hitta kvittoburken - och jag ser ju själv hur ofta jag inte får kvitto på restauranger.

Jag får en handskriven nota, jag får orderblocket lagt på bordet, jag får talad nota, jag får summan skriven på duken. Märk väl, jag klagar inte på det, jag blir inte upprörd, jag förfasar mig inte - jag konstaterar att det är så. Och jag konstaterar att det sannolikt är tecken på den bristande skattemoralen och ett uttryck för det vi vet från t ex offentlig statistik om skatter i Grekland.
Mycket möjligt. Skulle inte falla mig in att säga att din egna upplevelse av något är fel. Har du märkt det så har du väl märkt det.
Min erfarenhet är dock att det blivit bättre (precis så som jag skrev) och tycker det i ett större sammanhang, visar på en större medvetenhet om vikten av skatterna. Av den anledningen bland annat så skrev jag det jag gjorde. Att du tycker något jag skriver är konstigt är f.ö alldeles okej Ink, för jag kan nog tycka en del av det du skriver också kan vara det. Så är det ju med allmänna och fullständigt demokratiska foum. Ochdet får mn ju acceptera.
Svara med citat