Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-05, 16:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Det tenkte jeg overhodet ikke på. En diskusjon og meningsutveksling er positivt. Og mitt perspektiv på rekkefølgen er en 'arv' fra min første metodeforeleser - v i var uenige. Men hun lærte meg å lese stortingsmeldinger, gå på høringer, tenke historisk perspektiv på diverse saker. Og jeg 'så lyset' etter hvert; eks. kvinnepolitisk og på andre områder ville lite skjedd om det skulle berodd på holdningsendringer.
Nej gud, det är klart att enbart attitydförändringar inte räcker när det gäller att åstadkomma strukturella reformer. Både det och effektiva system tror jag på.

(En mindre korrupt statsapparat hade nog varit ett av de möjliga sätten att förändra attityden till att betala skatt. Att man kunnat "köpa" statliga, lönsamma jobb tiil familj och släktingar genom att rösta på rätt politiker skapar varken effektiv förvaltning eller förtroende för den. Och motsvarande på kommunal nivå, det verkar ibland vara ett jäkla svansande för borgmästaren som avgör vilka som får tillstånd till olika verksamheter ... Vem känner sig motiverad att betala skatt i ett sådant system?)
Svara med citat