Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-04, 09:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Väldigt många greker, som jag träffat de senaste dagarna, har frågat mig samma fråga: Hur tycker ni vi ska rösta? Det råder en stor osäkerhet och villrådighet och de vill gärna veta vad vi utlänningar tycker. Jag vet inte vad jag ska svara och vill eg inte ta ställning i frågan. Men visst märks desperationen och rädslan. Min hyresvärdinna på Amorgos förtäljde mig om hur rädd och deprimerad hon är emellanåt. Hon hade ännu inte drabbats av några avbokningar, men fasade för det då varenda euro räknas
Jag lider med grekerna!
Intressant, inte minst mot bakgrund mot alla som påstår att turbulensen inte märks överhuvudtaget för oss turister. Medan jag har en stark känsla av att den märks om vi vill märka.

Att folk frågar dig hur du tycker att de ska rösta visar verkligen hur komplicerat det här är. Jag undrar om jag inte tycker det var rätt galet att ställa grekerna inför den här frågan med en veckas varsel (och då räknar jag inte ens in att de uppmanas rösta nej till något deras premiärminister sagt ja till och som för övrigt inte längre gäller).
Svara med citat