Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Och där skrämdes nog hälften av alla potentiella Greklandsresenärer från att resa dit i sommar. Jag blir i alla fall orolig. Jag reser som ensam kvinna. Det står om ett potentiellt inbördeskrig i artikeln. Jag förutsätter att han menar uppror. (Men då hade det varit bra att använda det riktiga ordet istället för att överdriva.) Det där korta uttalandet gjorde nog inte gott för turismen. Särskilt inte för alla dem som funderat på att resa dit för första gången, kanske för att de vill stödja Grekland i denna situation.
Edit; Såg just att det var den förre partiledaren för det liberala partiet Drasi (vilket kan förklara saken), som uttalade sig angående inbördeskrig.
|
En bankanställd och en politiker uttalar sig i artikeln. Alla kan inte förväntas ha perspektivet "locka turister till Grekland" när de uttalar sig, jag tycker att jag läser tillräckligt på internet med förskönande beskrivningar av hur det är business as usual i Grekland. För den turist som väljer att ha skygglappar är det kanske det, för grekerna är det det inte.