Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-02, 07:44
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Att lämna euron...ja, krasst samhällsekonomiskt kanske det är det bästa men jag tror att ni underskattar den misär det kan innebära.

Intressant att många här på forumet helt plötsligt tror på det mycket mer än vad grekerna gör.

Nu verkar en majoritet vilja rösta ja i folkomröstningen och ca 75% vill ha kvar euron.

Det är kanske tur att vi inte är några ekonomiska rådgivare för all del, samtidigt är detta ett allmänt forum där såväl amatör som ekonom får uttala sig. Och de som vet bättre får helt enkelt ha förståelse, även om ögonen blöder av våra inlägg emellanåt haha. Ingen proklamerar sig vara någon expert.

Framför allt känner man mest bara en stor vanmakt just nu. Det är synd om Grekland. Och det är förfärligt synd om det grekiska folket och ffr allt då de redan utsatta samt större och större del av medelklassen.

Tänkte efter att jag lagt mitt inlägg inatt att kanske en skuldavskrivning ändå är det bästa? Men också att man därefter väljer att börja spara in på rätt samhällsklass dvs höj skatterna för de mest välbärgade bl.a och kom åt deras skatteskulder tex och bl.a (naturligtvis räcker inte bara det) istället för på de som redan fått det svårt.
Och det då ganska så omgående.
Såg också den där undersökningen i Bloomberg f.ö.
Då skulle det ha svängt väldeliga från de siffror jag såg igår i The Guardian och de som Admirala presenterade i sin länkhänvisning.
Man får nog ta alla sådana här undersökningar just nu med en nypa salt och vänta och se. All information skiftar så snabbt.
Svara med citat