Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Det är förfärligt på många platser i världen. Men dels är detta ett Greklandsforum där, först och främst, Grekland diskuteras. Många av oss har vänner i Grekland som kanske drabbats på ett eller annat sätt. Flera av dem som skriver här bor där själva osv.
Sen är det klart att om man har rest till ett land många gånger och kan kulturen väl, älskar landet osv så är det klart man blir väldigt bekymrad och orolig.
Samtidigt kan man önska att man reagerade på samma sätt över situationen i Albanien eller Afrika. Det håller jag med dig om. Och det ena utesluter inte det andra. Många av oss är säkert ekonomiska faddrar eller bidrar på annat sätt. Och å andra sidan så tror jag man som människa reagerar starkast över det som ligger en närmast hjärtat. Oavsett var eller vad det nu vara månde.
Det är en mänsklig faktor som jag inte tror går att göra så mycket åt.
|
Jo jag vet att det här är ett forum där man är mest intresserad av vad som angår Grekland, så klart

! Fast du får ursäkta att jag försökte vidga perspektiven lite. För det är inte bara här Grekland är i fokus just nu, det diskuteras och spekuleras rätt flitigt överallt i media nu. Men vad jag framför allt undrar över är vilka tankar som finns hos den person som startat en personlig Bail out fund för Grekland, där är det ingen fadderverksamhet vi snackar om !! Jag ville bara lyfta diskussionen och spekulera lite kring vad grunderna är för denna så kallade "Bail out Fund" och varför det är så viktigt att "rädda Grekland" genom detta som ju inte har så mycket att göra med detta forum egentligen.
Rent egoistiska skäl, eller rent av altruistiska .......

????
I övrigt bedrivar jag ingen fadderverksamhet, det är mest en familjeangelägenhet och kanske jag inte skulle nämnt det här?