Uppdatering:
Vägen är fortfarande stängd!
På ditvägen tog vi den östra vägen som du beskriver Janne och den var helt ok om man bara kör sakta. Vi mötte nästan ingen bil. I byarna har man satt upp trafikljus p.g.a. den ökade genomfarten och då vägen nästan alltid smalnar av i bykärnan. Allt kändes bra inför återresan.
MEN så blev det inte på hemvägen. Uppe i en av byarna följde vi skyltningen mot Agia Efemia och Sami. Det skulle vi inte gjort. Man hade enkelriktat en del vägar så det var inte lätt att följa kartan. Jag såg direkt att vi inte var på samma väg - men vägen såg så fin ut. Splitterny asfalt, bred och gul mittlinje. Landskapet var en vacker bergsplatå och vi njuter av det omgivande landskapet. Tills vi passerar en stark sväng och ser att vägen plötsligt smalnar av avsevärt och går brant nerför. Det går inte att vända. Efter nästa kurva börjar den värsta väg jag åkt på. Full panik. Vägen är så otroligt smal, så brant med hårnålskurvor och enorma stup på sidan. Vi hade den yttre filen och vi satt bara och sa:
-Bara vi inte får ett möte, bara vi inte får ett möte. Maken som annars är cool med bergsvägar satt helt stel.
Vi klarade oss utan möte

. Jag ångrar att jag inte filmade - men det hann jag inte tänka på. Var alldeles darrig när vi äntligen var nere.