Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Apropå kvitton och skattesmitning som diskuterades tidigare - i en dagsfärsk artikel berättar Reuters om den fina restaurangen i Aten som avslöjades med dubbla kassaregister och avancerad utrustning som framställt 15000 falska kvitton.
http://www.reuters.com/article/2015/...0P520820150625
I artikeln säger en grekisk professor i ekonomi och juridik att greken smiter från skatt för att hen tjänar på det, för att hen inte åker dit och för att det är socialt accepterat.
Artikeln tar också upp att den "informella" ekonomin motsvarar en fjärdedel av BNP, högsta andelen inom EU. Intressant läsning.
|
Du skriver dette. Greit nok. Så skriver jeg at 5 prosent er ansvarlige for 85 prosent av den manglende skatten. Og så velger du å se helt bort fra det, men kommenterer med dette:
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jag vet inte om du med "er" menar mig, men för säkerhets skull vill jag ändå påpeka att det inte var jag som efterlyste kunskaper, att jag tvärtom skrev att jag INTE gjorde det - och att det faktiskt är jag som fortfarande väntar på svar från dig på vad i NTB:s sammanställning av Tsipras förslag jag absolut borde ha kommenterat.
|
Jeg tror at vi poster med et så totalt ulikt utgangspunkt at det blir umulig for oss å ha en saklig debatt. Fair enough! Mens jeg (i mitt naive hode - og i beste fall) hadde forventet kommentarer som gikk på at Tsipras/Syriza legger frem fornuftige krav, sett i sammenheng med at de er et demokratisk valgt parti som bringer sitt folks ønsker til bordet, og må få aksept for resultatet av forhandlingene i det greske parlamentet, velger du å fokusere på det jeg vil karakterisere som en ren teknikalitet i presentasjonen fra nyhetsbyrået.
Vel, deg om det. Jeg synes at dette dreier seg om helt andre ting, men du er selvsagt i din fulle rett til å være uenig.