Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-23, 13:28
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Kan ni hjälpa oss välja rätt ö? :)

OK. Men då skulle jag nog välja att stanna kvar på Samos. Som flera andra förespråkat, har man bara en vecka på sej så bör man minimera resor till andra öar än där flygplatsen ligger.
Ett annat förslag är att göra som vi gjorde för några veckor sen. Flyga till Samos, ta en natt i Pythagorion, ta färjan till Agathonissi, stanna där i fem dagar, ta färjan tillbaka till Pythagorion för en sista natt där. Agathonissi ligger rätt nära Samos, så själva båtresan tar bara en dryg timme (med Nisos Kalymnos). Agathonissi kanske inte uppfyller alla era krav (stränderna är hyfsade, men inte excellenta, inga direkta gränder i de två små byarna), men ni slipper definitivt allt det turistiska ni vill undvika (jag är likadan...). Nu vet jag inte hur Agathonissi är i augusti, men jag har svårt att tro det är nån direkt invasion dit ens då. Finns fler här på forumet som säkert har koll på detta.
En liten brasklapp bara: vår vistelse på Agathonissi blev förlängd med en dag pga att färjan tillbaka till Samos blev ett dygn försenad. Sånt KAN alltså hända. Vi hann dock med vårt plan hem ändå, eftersom vi hade en dag tillgodo.

Senast redigerad av Charleston den 2015-06-23 klockan 14:25.
Svara med citat