Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-15, 20:09
larstommy larstommy är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2013
Standard Sv: Albanien igen :)

Hej hej

Tebaka i Sverige och sommarkylan har jag suttit mig o plockat med lite bilder från vårat besök i Korabi och byn Radomir. Vi körde dit över en dag från Peshkopi där vi bodde på hotel, vägen var slingrig, vyrik och med överraskande möten, det bör man vara beredd på om man kör bil i Albanien

Här närmar vi oss bergsområdet Korabi, vars toppar skymtar i bakgrunden, den högsta ca 2700 m.ö.h eller nåt sånt.

Det var otroligt vackert och mäktigt, så det tog sin tid att ta sig fram också av den anledningen, ety det bidde många fotostopp längs vägen, så det var inte bara de slingrande bergsvägarna, eller kossor o andra fän som sinkade vår färd

Bilen parkerades sedan i Byn Ceren varifrån där är en avfart på en grusväg som leder till Korabi och Radomir. Så vår färd fortsatte sedan till fots några kilometer till Radomir som är en av byarna dit vandrare och andra nyfikna ( som vi ) tar sig för uppleva de albanska bergstrakterna som ligger på gränsen mot Makedonien.

Lugnet var obeskrivligt för stadsbor som vi, en balsam för själen helt enkelt Och med härligt kallt vatten för förfriskning i den varma höga friska bergsluften.....

Längs vägen arbetade och stretade bergsborna med sin vardag, slåttern var igång.

Efter någon timme längs grusvägen var vi så framme i Radomir, där väntade oss en eller ett par mycket trevliga nya bekantskaper i byn. Men det tar jag o berättar om senare. Oki o tack för nu

Senast redigerad av larstommy den 2015-06-15 klockan 20:17.
Svara med citat