Sv: Amorgos tips från besviken Naxos-familj
Jag tror inte heller att Amorgos är idealiskt med en ettåring och en treåring i två veckor, faktiskt. Inte om man, som du dega, länge drömt om Amorgos. Nu riskerar jag väl få på skallen hur jag än formulerar mig för det får man lätt, så fort man uttrycker något som inte är odelat positivt, det är alltid någon som tycker att man trampar på hens favorit - men jag tror inte att man fullt ut upplever Amorgoseffekten om man hänger i Egiali i två veckor. Jag tror inte att man upplever det man drömt om, ifall man drömt om Amorgos.
Stranden är barnvänlig och fin, men ni har redan haft ännu finare små barnparadis i Alyki och på Koufonissi. Och själva byn är, med sina souveniraffärer, mer turismpräglad än Katapola. Den är dessutom skräpigare. Med alla trappor skulle ni ha väldigt liten yta att röra er på under två hela veckor.
Jag älskar Katapola och trivdes inte alls lika bra i Egiali. Fördelarna för mig där är området: Levrosso beach på andra sidan viken är underbar, liksom vandringsavstånden till de fina byarna ovanför. Och jag bodde jättefint hos en väldigt rar familj så dem vill jag gärna återvända till. Men att bara hänga i byn Egiali, utan att göra utflykter till resten av ön, skulle vara att missa största delen av Amorgosupplevelsen för mig. Amorgos är så storslaget men man känner inte riktigt det i Egiali. Tycker jag.
Tror du inte att det finns ett finare, mindre befolkat alternativ för er längre söderut på Naxos?
|