Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-27, 12:15
Ella Ella är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtluffa sommaren 06

Ah, Ios-hostan dödade mig nästan! Doktor Yannis skrev ut allehanda mystiska preparat men jag tror inte att de hjälpte någon. Än värre var det dock för dem som fick magproblem och varken kunde äta eller dricka - en tjej jag delade hus med fick läggas på sjukstugan med dropp. Så går det, när ungdomar i hundratal samlas på en plats och ingen äter eller sover men istället ivrigt delar bakteriekultur med varandra.

Jag tror att den främsta anledningen till att man inte kommer därifrån är ren utmattning. Man orkar helt enkelt inte ta sig ner till hamnen. Jag var där en hel sommar och drack nog någon form av alkohol varje kväll. Vi gick sällan och la oss före sju på morgonen och att sova på dagen var helt hopplöst - framåt elva vaknade man med nattlinnet blött av svett. Man fick sova i brisen på stranden, istället. Vissa rationaliserade nog bort föda i fast form totalt och blev faktiskt riktigt sjuka. Jag förstår inte hur jag överlevde, riktigt, men när jag väl kom hem sov jag nog i en hel månad.
Svara med citat