Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-12, 17:29
larstommy larstommy är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2013
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av tomnil Visa inlägg
Frågan är om bankerna gjort en så dålig kreditvärdering. De har lånat ut pengarna väl medvetna om att en stat alltid betalar tillbaka om det så sker genom att befolkningen får lida. Ansvariga politiker har uppenbarligen lånat upp pengarna oansvarigt men den som lånar ut måste också ta sitt ansvar. Vad som pågår nu är inte en räddningsinsats för grekerna utan för bankerna. Lånar man ut pengar utan att kolla säkerheten bör man få stå där med brallorna nere.
Ha ha ha Också en ursäkt som heter duga !!! Skulle samma sak kunna sägas om jag lyckats mörka min betalningsförmåga och tillskansa mig lån som jag inte kan betala ??? Skulle inte tro det, den juridiska termen blev nog bedrägeri.... med straffpåföljd därefter.
Korruption på politisk nivå och skatteflykt är grunderna till krisen i Grekland som jag ser det. Det måste landet få ordning på.

Men nu över till en annan vinkling och förlust för landet Grekland, min son var för 5 år sedan i Athen och studerade juridik på universitet där. Många han mötte på universitet, både lärare och studerande, undrade varför han valt det universitet, andra studenter ville därifrån, till andra universitet i Europa p.g.a försämringarna som märktes tydligt redan då. Vet inte om någon uppmärksammat denna artikel i DN, men den understryker intrycken min son fick under sitt år på universitet i Athen.

http://www.dn.se/ekonomi/greklands-u...ad-generation/