Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-12, 08:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ytterligare en som behöver hjälp att välja ö och en vecka av "det goda livet".

Hej och välkommen till Kalimera!

Med ett så långt inlägg borde det väl gå att komma fram till vilket resmål som passar er. :-)

Skopelos.
Fantastisk ö. Men ni måste åka buss, bil eller moped för att komma till fina stränder, som det finns många av.

Amorgos
Den ö som jag tror stämmer bäst in på era krav. Stranden i Egiali är inte liten, dessutom finns det fler stränder i närheten. Det finns tillräckligt många tavernor. Jag föredrar Katapola, men där finns ingen jättebra strand i byn, men det går badbåtar till bättre stränder.

Naxos.
Naxos är turistiskt i Chora och längs stränderna söder om Chora. Naturen är storlagen, men inte alls som på Amorgos.

Folegandros.
Det är en bit att gå till de bästa stränderna, men det går buss, eller hyr ni moped. Kanske något dyrare boende, men då marginellt.

Milos:
Stränderna slår det mest i övärlden. Däremot tycker inte jag att byarna stämmer på era krav.

Sifnos
Kastro är den finaste byn, men där finns inga fina stränder i närheten. Min favoritby är Faros där det finns flera stränder, och det är nära till andra stränder. Dock är Faros pyttelitet.

Kefalonia:
Fin ö på alla sätt och vis, men stämmer inte in på era önskemål.

Tilos.
Jag tror att Tilos skulle passa perfekt.

Av mina fem favoritöar har du nämnt fyra: Tilos, Amorgos, Sifnos och Skopelos.

Om jag skulle välja en av dessa öar åt er skulle jag ha valt Amorgos.
Svara med citat