Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-10, 18:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Vill resa till Amorgos första gången!:)

Jossan jag ska snart åka till Amorgos, jag kan ju beskriva hur jag åker:

Jag har köpt flygstol på charter med Apollo till Santorini, landar på en lördag, har bokat hotell på Santorini en natt eftersom det inte går någon passande båt till Amorgos på lördagen.

Eftersom jag kommer tidigt på säsongen har snabbåten mellan Santorini och Amorgos inte börjat gå på söndagar ännu. Därför åker jag från Santorini till Naxos med Blue Star-färja söndag eftermiddag. Tillbringar kvällen på Naxos och åker vidare med annan Blue Star-färja till Amorgos vid midnatt, är framme på Amorgos vid 03.

Sedan stannar jag på Amorgos hela tiden, när jag ska hem igen har snabbåten börjat gå så jag tar den från Amorgos till Santorini en fredag, flyger hem lördag. Håller koll på väder och vindar, Amorgos är utsatt för blåst och det är även snabbåtarna, har därför färja via Naxos i bakfickan även för hemresan (de klarar mer blåst är snabbåtarna gör).

Att kombinera med Naxos som Janne säger är inget dumt val, om ni väljer att landa på Santorini som jag gör så är det lätt att pussla ihop en sådan resa (under förutsättning att det fortfarande finns flygstolar kvar).
Svara med citat