Citat:
Ursprungligen postat av lelo
Kefalonia och byn Lassi  Ni promenerar in till stan (Argostoli) på 20-25 minuter beroende på vart i Lassi ni bor. I Lassi finns också ett antal restauranger och lite minimarkets om man inte vill gå in till huvudstaden. Stranden i Lassi är otroligt fin, nog den enda ö jag bott på där stranden intill huvudstaden är så fin! (Har varit på Naxos, Mykonos, Zakynthos, Karpathos, Paros) Är ni nöjda med Skiathos? Funderar på att åka dit till sommaren 
|
Tittade på Lassi och tyckte stränderna såg helt underbara ut! Och en liten promenad till Argostoli hade ju bara varit skönt om kvällarna. När jag sökte på hotell så visar det sig att det bara är Göteborg och Sthlm som har charter dit. Dåligt! Eller jag kanske har kollat helt fel...
Ja, Skiathos kan jag verkligen rekommendera. Det och Parga tycker jag är ganska likt. Mysig by och fina stränder. Stranden i Skiathosstad är kanske inte den bästa men vi hoppade på bussen och längre bortbar där riktigt fina stränder! Hade lätt kunnat åka dit igen men sen vill man ju prova nya ställen också. Från hamnen kunde man hoppa på badbåtar också till småöar runt omkring, mysigt!