Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare
Laero,
För Zeus skull, beskyll inte min hustru för inlägg jag skrivit. Jag själv använder alltid underskriften / Jannis.
När du ändå är i Grekland, kan du passa på att forska bland grekerna om dina teorier stämmer. Jag som bor halva året i Grekland föredrar att lyssna på vad befolkningen säger. Tyvärr händer det att jag ser Syriza-inläggen och blir fundersam, varför Xenos ensam gör motinlägg. Han kan behöva stöttas, tyckte jag efter en middag med vin och raki!
Under årens lopp här har jag aldrig kunnat förstå, hur grekerna väljer sina politiska sympatier och vindarna vänder snabbt. Vid valet kändes det som om det var dags att byta ut de gamla "stötarna" och röra om i den politiska grytan. Nu kommer eftertanken, men "stötarna" är fortfarande kvar! Syriza skrämmer även mig, men verkar vara en nödvändighet för förändring, åtminstone tillfälligt.
Jag är förvånad över att den rika ortodoxa kyrkan inte tar politiskt initiativ och över att de riktigt rika inte är villiga att betala sina skatter. De fattiga har ingen skatt att betala och inga pengar heller.
/ Jannis
|