Jag fick en liten reflektion över vad jag själv skrev och samtidigt en tanke tack vare vad du skrev nyss, Monica P !
Visst kan det se ut som att jag anklagar grekerna för att mygla undan pengar, skattefuska, bedra sitt eget land osv. Det kan jag väl i och för sig delvis förstå men jag har i alla fall inte uttryckligen sagt så.
Tyvärr har jag ingen referens till en artikel, t.ex en länk på nätet men jag såg för några veckor sedan en mycket graverande uppgift. Någon/några har räknat fram att det grekiska folket faktiskt är skyldiga sin egen statsapparat, c:a €70 MILJARDER i oinbetalda skatter ( €70.000.000.000). Det är ju en ofantlig mängd pengar och eftersom jag inte är insatt i ekonomiska termer så vet varken jag eller att det framgår av det jag läste, HUR denna mängd pengar saknas???
Jag tycker inte att det är särskilt otydligt att då det saknas så mycket skattepengar, så kanske många andra aspekter kring att "pengarna håller på att ta slut i Aten" får en annorlunda tolkning? Det har antytts många gånger de senaste veckorna, att den grekiska statens kassakista håller på att sina.
/Hasse