Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-28, 17:04
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Glöm då inte att de röstade fram Samaras med hans planer på hur Grekland skulle ta sig ur krisen.
Jag gillar inte den där "Skyll Dig Själv Mentaliteten" som det blir av ditt resonemang riktigt Laero. Men nu har vi tusen gånger snart, gått igenom vad denna misstro mot politiker beror på och hur den komplexa politiska historien har lett Grekland fram till detta. Orkar inte gå in på det en gång till men för den intresserade går det att läsa om i denna tråd (om det ens är möjligt att någon nu missat det).
Om vi vänder på steken, hur skulle jag göra om jag förlorat jobbet/inget jobb kan få eller om barnen går hungriga? Jag skulle nog knappast tänka långsiktigt då utan ta den hjälp jag kan få och hoppas på att någon kan hjälpa mig att åstadkomma en förändring å det snaraste (särskilt som det varit en långsam slitning under många år), må det så vara en politiker, en kung eller eventuellt och i värsta fall, en Putin. Det var ju inte som så, att grekerna glassade runt och kunde välja på alternativ som bjöds till att åstadkomma något annorlunda.
Jag tycker därför inte det är det minsta märkligt att så många greker valde att lägga sin röst på Syriza utan tvärtom, så är det väldigt förståeligt. Att tänka framåt och långsiktigt när det akuta nuet samtidigt knackar på dörren, nja står det mellan de två så skiter jag nog i det. Ärligt talat. Därmed inte sagt att grekerna inte gjorde det, det har jag ingen aning om.
Men visst, jag ger dig rätt i att det blir svårt att stanna kvar i EMU-samarbetet och samtidigt få till något av de vallöften Syriza givit. Nu pratar de om att hålla en folkomröstning
http://politikigrekland.blogspot.se/
Och att de

Senast redigerad av Thira den 2015-04-28 klockan 17:12.