Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-17, 17:53
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

...alltså... jag "spånar"... Är det konstigt att gemene man vill ha kvar euron? ...många av de privata lånen är tagna i euro, tänker jag...med en "ny" egen valuta, med en eventuell devalvering, skulle detta försätta låntagarna i en väldigt svår situation...? Jag kan förstå det valresultat som blev i januari, utifrån den situation många medborgare befann sig i...Vad hade folket att välja på, just då? Min "magkänsla" säger mig att detta verkligen är ett politiskt "spel" på hög nivå... EU vill ha kvar Grekland i EU...för vad händer annars...? Jag kan ju också förstå att det inte går att "driva" ett land i längden genom att ta lån för att betala lån... det hade i alla fall inte funkat i en "privatekonomi"... Min magkänsla säger mig också att en del av inkomsterna från turismen inte "når ut" till de verkligt "fattiga" (den sociala välfärden genom skatt...) och, ja, Monica P...jag tänker också på de människor som kanske inte kommer att få sin lön och pension... hela "samhällsapparaten" står och "svajar"...Frågan är nog, inom den närmsta tiden, vem som först "lägger sig schack matt"... förvånad blir jag inte, om Grekland får utbetalt sin sista delbetalning...