Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jag reagerade också på att hon verkar ha slagsida, det ser hemskt ut! Men de kan väl knappast ha lastat på bilarna så snett?
|
Nej sannolikt beror det inte på hur ev bilar har placerats vid ilastningen. Men med sådan sjö och fordon som inte är surrade så kan man få lite betänkligheter om vad som hänt med dem under resan.
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Jag tror uppriktigt sagt att jag skulle dö under en sån båtresa, av totalupplevelsen. Jag skulle helt enkelt inte uthärda strapatserna psykiskt och fysiskt. Jag kan ana ångesten, paniken och det överväldigande illamåendet bara jag ser filmen. Är det nån här som genomlevt nåt dylikt? Hur bar ni er åt för att stå ut hela tiden det pågick? Jag förstår ju att man inte har nåt val när man befinner sig i den situationen (men jag tror alltså inte att jag skulle klara av det). Det vore intressant om nån ville dela med sig av sina erfarenheter. Kanske t o m ge några överlevnadstips?
|
Jo jag har varit med om liknande. Dock inte med färja med lösa bilar ombord. Men i vanligt lastfartyg med styckegods. Det är som du säger inte mycket val utan gäller att gilla läget. Jag tycker att det ser värre ut på film än hur det är i verkligheten. Det fina är att både du själv och fartygen klarar väldigt mycket mera än vad du tror, om bara lasten är rätt hanterad. Det som jag tycker är oroande är som sagt när man har last ombord som inte är riktigt säkrat, eller däckslast som alltid känns jobbigt.

Masse