Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-01, 00:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Längtan blev för stark!

Hej igen!

Det blev tyvärr ingen resa till Fuerteventura den här gången. Birgit blev sjuk i söndags och fick åka till sjukhuset. Hon är ganska ok igen nu, men det var inte läge att kliva på flighten tidigt igår morse. Det får bli en annan gång.

Åter till dina frågor Katitzi! Jag har lagt in ett knippe bilder med lite bildtext under min profil. Botanisera bland dem så får du kanske lite svar. Sen är det bara att komma igen med mera frågor.

Som sagt ligger den delen av stan som Casa Alberto ligger i på en kulle. Fin utsikt, men lite uppförsbacke och trappklättring. Här är betydligt lugnare och mindre folk än nere i nya byn. Mera vanliga bostadskvarter. Nedanför kullen ligger vid stranden en del restauranger dit vi oftast går på kvällarna. Bakom dem ligger den ursprungliga byns lilla centrum med hyreshus, bank, affärer mm och Jandias största och klart bästa livsmedelsbutik. En stor Spar-butik med jättefina manuella diskar.

Därifrån är det sedan, om man går i stan, uppförbacke igen för att komma till nyare delen av byn. Går man på strandpromenaden, som är fin, är det något mera utdraget uppförslut över en stor sanddyn. Den nya delen av byn med de flesta och lite större hotellen, de flesta butikerna och restaurangerna, ligger sedan väldigt platt utan några större nivåskillnader. Och lite närmare stranden.

Att råda var man ska bo är ju en smaksak. Vi har de flesta gångerna valt att bo i Jandia Luz Apartementos som ligger mitt emellan. Nära både till stranden och båda delarna av byn.

Om du tar en titt på kartan till några av hotellen som charterbolagen eller Booking.com har så ger det tillsammans med mina bilder förhoppningsvis en liten hint om hur det ser ut.

Masse
Svara med citat