Citat:
Ursprungligen postat av AnnelieT
Vi är mycket stolta här i Västervik över vår Tackis! I kväll under Kommunfullmäktiges möte fick han och ett par till ta emot blommor.
Resan de gjorde gick till Halkidiki och de var totalt 18 pensionärer och 17 personal.
2005 valdes Tackis till Årets Västervikare, för sina insatser inom äldreomsorgen och vi är många som hoppas att han kommer att få bli det i år också.
/Annelie
|
Vilken insats av personal och deltagare! Det var svårt att inte röras över den glädje som visades. En riktigt feelgood-film!

Kul dessutom att det var i Pefkhori på Kassandra-halvön, vilket jag besökte i somras.
Själv är jag nyligen hemkommen från en vecka på Teneriffa, där vi firade min svärmors 75-årsdag. Vi hyrde ett eget hus med pool och svärmor var som ett barn på utflykt. Ja, hon ville inte ens åka hem, utan hon ville vara där "för evigt". Jag tror hon blev 10 år yngre på den veckan.
Innan vi åkte, så var det mycket "inte ska jag..", "..jag är för gammal..", "det är för besvärligt.." etc. Nu kan hon inte prata om nåt annat (och då ska ni veta att hon pratar mycket även i normala fall

).
/Netwolf