Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-19, 18:16
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Tidigare år, när Sea Star strulat, har chartern inte fixat egen båt. Det har inte behövts, för Tilos har ordnat söndagsförbindelsen. Jag har alltså åkt två gånger med Fedon och en med Dodekanisos Express, alla tre gångerna är det Tilos kommun som ordnat det och charterns resenärer har varit med på samma båt. Medan jag alltså köpt biljett vid båten, inga problem.

Ingen vågar naturligtvis säga något bestämt idag, då vore man ju synsk. Men på fb häromveckan skrev en engelsk kvinna såhär:

The Mayor and the council have confirmed that the island will not be left without a boat to cater for the needs of the locals and the visitors that come to Tilos and has confirmed that there will be a scheduled service every Wednesday and Sunday to connect with the arrivals and departures of the tour operators.

När någon frågade om det bara gällde onsdagar och söndagar dök the Mayor, alltså borgmästaren, själv upp i tråden och skrev att nej, det gäller varje dag, det är vad vi försöker.

(Jag försöker inte övertala dig att göra något du är orolig för, talar bara om hur det arrangerats tidigare och vilken information som funnits att tillgå nu )
Svara med citat