Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Om jag trodde på tidigare liv så skulle förklaringen egentligen bli väldigt enkel. Och i sådana fall har vi kanske alla som reser dit för vi nästan känner att vi måste, spatserat runt i togor i olivlunden, deltagit i kriget mot Troja eller suttit under trädet på Kos med Hippokrates en gång i tiden?
|
Så kanske det är. Jag vet i alla fall en som säger sig ha levt i Grekland i ett tidigare liv.
I den här tråden skrev jag om en flygresa från Aten som höll på att sluta i katastrof. De flesta ombord var livrädda, många skrek och hade panik, utom den person som satt bredvid mig. Han satt hela tiden och kramade en träbit som han hade i ett halsband och såg hur lugn ut som helst. När det den första, jobbiga, resan var över, frågade jag honom hur han kunde hålla sig så lugn. Då berättade han en fantastisk historia som tog hela resan hem att berätta. Storyn är så lång att jag inte hinner berätta den nu. Kort så hade han en magisk kväll mött sig själv på en öde strand på Kreta. Personen hade passerat på håll, men han visste att det var han själv som gick där. Luften blev elektrisk och vattnet blev kav lugnt. Då ser han en stor trästock flyta in mot den plats han satt. Han tog en bit från trästocken och det var den han hade runt halsen. Händelsen gjorde att han lämnade Sverige och flyttade till Kreta. Nu var han på väg hem för att fixa med en del saker till firman han startat på Kreta.