Ämne: Flygstrejken
Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-09, 08:21
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Flygstrejken

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Det kan bli strul även med charterbolagen..har man en bra reseförsäkring ska den väl täcka det mesta som man måste lägga ut extra för ombokningar och annat!
Vi brukar inte ta någon annan reseförsäkring än hemförsäkringen och den som ingår när man betalar med Visa. Men åtminstone Fritidsresor har vi bra erfarenhet av, vid försening och omkostnader .

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Sunny, som nog aldrig mer tänker åka med något charterbolag. (inte för att det är fel att göra det, tycker bara att det är roligare att sy ihop min egen resa.)..
Jag gillar också att "snickra" , men bokar ofta flyget med charterbolag. Det går ofta att hitta skapliga priser, om man är ute i god tid.
Fast det ger ju inte utrymme till spontanitet, och ändrande av öar under planeringens gång . Det kan jag kanske sakna .

Dessutom uppskattar jag lite bekvämlighet vid resa till och från flygplatsen hemifrån (har kanske med åldern att göra), det kan lätt bli kostnader i den änden, som slukar en del av den billiga flygbiljetten. Det beror ju lite på var man bor .

Abi
Svara med citat