Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-06, 10:39
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Söker grekland finaste sand strand!

Citat:
Ursprungligen postat av saroulaa Visa inlägg
vad mer är negativt om naxos?
Det sämsta med stränderna på Naxos är att de är så långgrunda så det inte är roligt att bada där om man är äldre än 4 år.

Citat:
Ursprungligen postat av saroulaa Visa inlägg
Dom stränderna jag var på skiathos var steniga? Tyckte det också var väldigt mycket turister (Vill helst udvika sådant) men om du säger att man kan hitta tomma stränder blir jag väldigt nyfiken? Kan du tipsa om någon?
På norra sidan finns det en del steniga stränder, särskilt på östra delen av ön, men på södra är det nästan bara sandstränder och även längre till väster på norra sidan. Eftersom stränderna på södra kusten är lättare att ta sig till är de naturligt nog också mer besökta. Från mitten av juli till mitten av september är det minst 10 ggr fler människor där än under resten av året. Många besökare är utländska turister, men en stor del är också utflyttade som åker "hem" när de har semester. Vi var där sent på säsongen och då var det inte ens fullt på de populäraste stränderna.

En väldigt fin liten (men inte jätteliten) strand som vi gillade heter Krifi Amos och ligger längs den västra kustremsan, typ i nordvästra "hörnet" i viken som bildas av udden som sticker ut som en krok. Vi åkte till busshållplats 23 (tror jag det var) och gick ett par km längs vägen som går mot nordväst därifrån och följde sedan en stig ner till stranden. Det var skyltat från vägen. När vi kom dit var det bara vi där och jag vill minnas att jag räknade till totalt 12 personer under hela dagen. Den kallas även "Hidden beach" vilket kanske kan förklara att det inte var så många där Fast jag måste gardera mig med att det var flera år sedan vi var där, och det kan ju ha ändrats nu.
Svara med citat