Om jeg ikke husker feil så mener jeg badebåtene kostet 1 E for barn og 2 for voksne, mener da at vi fikk returen inkludert ved å vise biletten.
Parikia er ikke et veldig koselig sted bortsett fra inni gamlebyen, mye mennesker og mye trafikk, skitten strand, men Naoussa er sjarmerende ... men strendene ikke spesielt gode (om man sammenligner med Naxos el. Koufonissi), bortsett fra de man når med badebåt.
Vi var i sommerfugldalen en dag, tok buss fra Naoussa. Langs denne strekken så vi mange fine strender. På vei hjem fra "dalen" ble vi kjørt til en kjempekoselig/fin strand hvor vi var resten av dagen. Gikk opp på veien og tok buss tilbake til Naoussa på ettermiddagen.
Anti Paros sentrum/by en som skrevet før her en lang bilfri, brostensbelagt,gate med tavernaer, små supermarkeder og turistbutikker og bougouvillar som pryder de hvitkalkede husveggene.
Koselig og veldig barnevennlig, men MASSE normenn.. :-) .
Noen elsker å bo der uker og gjerne hele sommeren... 4-5 dager holdt lenge for meg. Båtturen rundt øya med Alexandros anbefales på det varmeste!
Utendørskino en gang i uken og er et spennende avbrekk for både barn og voksne. Ungene mine 14 & 12 var der alene med et annet Norskt søskenpar (som de hadde blitt kjent med på Anti Paros) og så Zorro. En opplevelse de ikke ville ha vært foruten... Mange grekere var der, både barn og voksne, og med pauser i filmen gjorde det spennende da de i pausen ble kjent med greske barn...
Grotten var også vært et besøk om man ikke har vært i dryppstensgrotter før. Har man det var ikke dette noe spesielt å skryte av tror jeg da jeg hørte at mange andre hadde vært i grotter som var mye flottere. Barna mine hadde ikke vært i en slik en så de syntes det var spennende.
Ikke noe å dra med helt små barn til da det var veldig bratt/mange smale trapper og komme ned.
Jeg kunne personlig godt ha tenkt meg å reise til Paros igjen, men ville da ha hatt en uke eller to hvor jeg kunne ha reist rundt på øya da jeg tror den har mye mer å by på enn bare Parikia og Naoussa.
Anti Paros holder med en gang for meg, men har full fortåelse for at dette er en yndet øy for småbarnsfamilier. Når ungene kan løpe trygt i gatene, gå i butikker på egenhånd, bli kjent med andre barn som også "løper" rundt, mens mor og far sitter på en taverna og koser seg etter maten blir det også ferie for dem
Men strendene nær "sentrum".....

, ikke det helt store..., men bedere enn i Parikia og Naoussa sentrum.
Ia