Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Vi bodde i lägenheter som ägs av familjen som driver Plaka
Har sett att de även byggt ett hotell nu.
Vi valde att bo där för att vi ville ha några dagar nära stranden och vi tyckte inte att det var besvärligt att åka in till Naxos stad eller Agia Anna på kvällarna. Det finns några supermarketar och lunchtavernor i närheten..
|
Vad bra, jag tror jag sett hotellet. Det är precis som vi känner - några dagar vid en kanonstrand. Ska notera några hotellnamn jag hittat på nätet och ta med mig.
Citat:
Vi badade oftast alldeles nedanför campingen. Jag har kollat på en karta och tror att jag minns rätt att den ligger något söder om mitten av stranden, längst in i "Plaka-bukten". Det var i alla fall långt, långt med sandstrand åt båda hållen..
|
Bra, det låter som om vi ska låta bli hotellen som ligger i början av stranden, Maragas, utan satsa på boende i närheten av Plaka camping.
Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha
Till Marianne som funderade om boende ute i Plaka kan jag tipsa om att Ioanna som annonserar här på Kalimera om bende i Agios Prokopios också har ett nybyggt boende ute i Plaka. Det finns 3 lägenheter med 2 rum och 1 lägenhet med 1 rum och detta boende ligger alldeles vid havet. Tag kontakt med Ioanna om du är intresserad, du hittar ju hennes e-mail här på Kalimera...
|
Det ser jättefint ut, vet du om det ligger i närheten av själva Plaka? Jag får för mig att det ligger ytterligare ett par kilometer bort (vill åtminstone ha busshållplats, taverna och minilivs i närheten) Det kan jag förstås ta reda på av Ioanna också.
Citat:
En del badar nakna där. Det störde inte oss och det var lika många som inte gjorde det när vi var där, så man behöver inte känna sig "fel" hur man än gör..
|
JOdå har man en 10-årig dotter klär man inte av sig allt... Då skulle man vara så PIIIIINSAM så hon minst skulle DÖÖÖ
Tack så mycket för all hjälp!
/Marianne