Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-22, 16:52
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011
Standard Sv: Teknikutveckling?

Kanske dax att köpa ny mobiltel.
Har nu haft min BlackBerry i 6-7 år och varit en nöjd användare, ok jag har varit tvungen att "fixa" den ibland alltså lägga den i ren tvättbensin en stund för att få knappar o ruller att fungera men den har alltid gått att fixa.
Nu är båda mina batterier slut samt dax för en ny helrengöring vilket den kanske ej klarar.
Anna har en Samsung som både kan bada och falla i backen men bara med ett litet telefontangentbord.

Jag behöver en tel som klarar de tuffaste miljöerna eftersom det är ju även en nödtelefon när vi är ute med grupper i naturen, har provat en tålig Samsung men trivdes ej med den telefonen levde sitt egetliv och vi blev aldrig vänner.
När vi är ute i vildmarken så har vi även en varsin riktig VHF i ryggan som säkerhet för mobiltäckning finns ju ej överallt.

Nu har jag fastnat för en CAT S50 som är en tålig android 4.4 är det någon som har erfarenhet eller kunskap om denna eller andra tåliga mobiler.
Kommer ej att använda massa appar utan det är för att ringa,sms och mail till viss del.

Alla råd o rön mottages.
Olle
Svara med citat