Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-20, 10:16
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Det har varit många spekulationer på denna tråd och det har känts bra att hålla sig utanför! Högersidan har letat argument från sina favoriter som Svenskan och väldigt få från vänster har skjutit in sig på Tysklands skuld till den djupa krisen. Här kommer ett inlägg:
http://www.ltz.se/opinion/ledare/tysklands-korta-minne
Hur grekerna i stort betalar sina skatteskulder vet jag inte, men de sköter inte själva sina deklarationer, utan alla utnyttjar en revisor. Blanketterna handhas numera via IT och datorer är det inte alla som har. De som tillhör de riktigt rika, har ju råd med proffs och kan "gömma bort" inkomster och banktillgångar, på samma sätt som i Sverige. Förra året var det mycket jobb hos revisorerna, eftersom alla hus och all mark skulle deklareras. Det grekiska folket har ställt upp för sitt land, men det har knappast kyrkan, de f.d. politikerna och kapitalisterna gjort.
Grekisk politik har jag aldrig förstått mig på, trots att jag försökt. Vindarna svänger alltför fort och just nu till Syrizas fördel. Spekulera kan man, men även avvakta den tyska Henker(n)!
/ Jannis