Ämne: Transfer
Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-19, 12:06
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Transfer

Tja, det beror ju på när ni landar och hur dags färjorna går. Gå in och kolla på GTP på färjetiderna. Såvitt jag kan se finns det några stycken olika avgångar den 30/8. Och vad jag förstår så är taxiresan från flygplatsen till hamnen mycket kort.

Vi åker för första gången till Skopelos i maj-juni. Hade först bokat ett paket med Apollo. Men eftersom vi gillar bäst att åka på egen hand och jag retade mig lite på ett häftigt pris för transfern så bokade jag om till flygstol och bokade själv ett boende som jag gillade bättre.

Därmed löser vi också transfern själva. Såvitt jag kunnat se finns ingen bussförbindelse mellan flygplatsen och hamnen. Rätta mig om jag har fel, ni som varit på Skiathos/Skopelos förr!. Det innebär i så fall istället en kort taxiresa till hamnen.

För vår del går nästa båt c:a 3 tim efter landning så det är ingen brådska. Så skälet för vår del att resa på egen hand är som sagt att jag gillar det bättre och att det i detta fallet blev lite billigare (vilket inte alltid är fallet).

Men vad gäller att hinna med snabbare transfer så har vi sedan länge bestämt oss för att sluta stressa med sådant. Både härhemma till flygavgången (vi åker hemifrån för incheckning och relax i god tid) och på resmålet. Spenderar gärna några timmar med att titta på Skiathos medan vi väntar på färjan.

Ingen hets på våra resor! Vi gör som våra grekiska och spanska vänner, tar det lugnt, mycket lugnt.

Masse
Svara med citat