Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-18, 08:48
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Många kanske inte precis älskar trojkan och var inte exakt överlyckliga över att förhandlingarna kapsejsat med eurogruppen i måndags kväll. Så min FRÅGA gällde alltså, hur man ställer sig till Syriza inne i landet bland de väljare som inte röstade på Syriza tidigare, hur vibbarna är där och den riktade sig nog mest till dem som bor i Grekland men skriver här på forumet?
Jeg vet ikke om noen meningsmåling eller noe, men jeg har inntrykk av at mange av dem stiller seg bak hovedbudskapet til denne grekeren, som sa:

"Jeg hater Syriza, men jeg stemte på dem allikevel, og vet du hvorfor: Jeg orker ikke dette lenger, vi (grekerne) er som en kreftpasient som holdes kunstig i live, jeg vil det skal være over, bare trekk ut kontakten! Hvis det er meningen at vi skal overleve, så gjør vi det, hvis ikke kommer vi til å dø, og uansett hva som skjer så vil iallfall den tilstanden vi er i nå være over, fordi dette "ikke-livet" er uutholdelig! Så tro meg når jeg sier det: nesten ingen grekere som stemte Syriza stemte basert på økonomi eller BNP, de fleste av dem tror IMF er initialene til en person! Vi er bare lei, vi er slitne, så vi stemte på en russisk rulett. Leve eller dø, samme det, bare det er OVER!"

Senast redigerad av Admirala den 2015-02-18 klockan 09:02.