Ämne: Kul!
Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-15, 16:02
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kul!

Det var mycket trevligt. Vi har just kommit hem, alldeles fullastade med broschyrer, visitkort, pennor, smakprovsburkar med honung och olivolja, kryddpåsar, olivburkar och två stora flaskor nypressad olivolja. Fick smaka på diverse smått och gott, inklusive en gudomligt god raki, som gick raka vägen till knäna och tvang mig att sitta ner och vila en stund. När jag frågade efter märket, fick jag till svar: "Inget märke; pappa har gjort den själv", varpå pet-flaskan visades upp som bevis. Det blev många trevliga samtal och jag träffade flertalet bekantas bekanta från olika öar. Vår lärare i grekiska var också där, så vi dansade litet till Taximi. Vi kom dit rätt tidigt, så det var inte så mycket folk. Den stora anstormningen började ungefär när vi började tycka det var dags att dra oss hemåt. Rekommenderas till nästa år!

Karin

(Såg även en förhoppningsfull eventuell blivande konkurrent till Kalimera. Han utlovade bl a reseberättelser, information och ö-guider, men än har han en lång väg kvar att döma av hemsidan ...)

Senast redigerad av karinafp den 2015-02-15 klockan 16:11.
Svara med citat