Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2006-02-20, 22:05
Johan_ Johan_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 5
Standard Var på Zakynthos ska vi bo?

Jag och min sambo planerar att resa till Zakynthos i september. Själv har jag rest en del, men min flickvän har aldrig tidigare varit utomlands. Jag vill därför visa henne den härliga atmosfären och de vackra vyerna i Medelhavet.

Vi är 28 respektive 22 år. Vi störs inte av nattliv (vi är själva ute och festar till det några gånger per år) men vill samtidigt inte att det ska vara jätteröj hela nätterna. Vi vill kunna gå på en lugn och trevlig restaurang utan stoj om kvällarna, men vill samtidigt ha möjligheten att åtminstone välja mellan 4-5 bra restauranger.

Bad och sol är jätteviktigt, så en vacker sandstrand, gärna bred och lång är nästan ett måste. Som ni säkert förstår vill jag visa det bästa av en resa till Medelhavet. Badstränderna är ju ett måste med tanke på alla kort min flickvän har sett från diverse resor jag gjort. Vad passar då för oss? Alltså, inget röj hela nätterna, men samtidigt inte så lugnt att det saknas ett medelstort utbud av restauranger. Mysigt, men inte isolerat helt enkelt.

Jag tar tacksamt emot tips från er som har varit på Zakynthos. Är det någon som vet om det gör någon skillnad om man som vi har tänkt att åka i september? Kanske är nattlivet då något lugnare än under juli-augusti? I så fall spelar det ju inte lika stor roll var man bor. Någon som har åkt i september och kan svara på de funderingar jag har och kanske tipsa om något som kan passa två personer med ovan nämnda önskemål?

Tack på förhand!

/Johan
Svara med citat