Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-08, 09:30
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Yipiiieeeeee - Tilos bokat

Svårt att sätta ord på vad det är, det är helheten för mig. Tilos har allt jag önskar för en ljuvlig och avkopplande semester. NäR jag lämnar Rhodos infinner sig lugnet, och när jag 2 Tim senare kliver i land på Tilos är avkopplingen total. Där finns allt för mig, lugn, avkoppling, underbara vandringar, god mat, trevliga öbor, trevliga turister, en mysighetsfaktor som inte går att beskriva. Men man måste gilla lugn. Så här ser en avkopplande dag ut för mig på ön:
Morgonjogging längst hamnpromenaden, snackar med öborna som är vaken o ställer inför dagen. Handlar gott bröd på bageriet som jag avnjuter på balkongen med utsikt över hamnen. Packar lilla ryggsäcken för dagens vandring. Den går mot olika mål varje dag. Återkommer till Livadia till en sen lunch som alltid är god. Är jag på ensamresa intas den ofta med andra turister som är lätt att lära känna. Är maken med har han kanske cyklat en sväng (lånar en cykel av en engelskman vi lärt känna). Vid 15 tiden är det lagomt att lägga sig i solstolen en stund, bada och koppla av. Sen hem till balkongen för några timmars mys med te och något gott till. Kvällens middag avnjuts vid någon av alla underbara restauranger/tavernor och avslutningsvis en glass på torget. Ja, så ser dagarna ut, helt underbara. Det blir som sagt 4 veckor där i år igen, 3 v ensam och 1 med maken. Men ensam är man aldrig på Tilos.
ElisabethK
Svara med citat