Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-07, 23:56
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Yipiiieeeeee - Tilos bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Maddit Visa inlägg
Åh va härligt! Ni som varit på Tilos, vad är det som gör att ni är sååå förtjusta i ön?
Tja, vi är ganska många här på K som gillar Tilos. Och svaret på din fråga kan kanske formuleras på lika många sätt. Jag gör här ett försök att samla ihop mina intryck till ett svar.

Livadia på Tilos ger MYSIGHETEN ett ansikte. Det är en mycket liten och lugn by. Det är inte många hundra meter att gå från byns mitt, det lilla torget, tills du är utanför byn. Det innebär att var du än bor i byn så bor du ganska centralt.

Stranden i Livadia är för mig mycket speciell. Du sitter och äter lunch på en av tavernorna längs den lilla strandpromenaden, t ex Nautilus. Om du reser dig från bordet och tar 7-10 steg så står du vid din gratis solsäng på de runda mjuka klapperstenarna på stranden. Tar du lika många steg till i samma riktning så är du nere i det kristallklara vattnet och badar.

Och som sagt, har du läst ut boken som du tog med till stranden så tar det inte många minuter för dig att gå till hotellet och hämta en ny, oavsett var i byn du bor. Och på den promenaden så passerar du sannolikt en handfull trevliga tavernor med god mat som du kan avnjuta under ett par veckor.

En del har vittnat här på forumet om andra öar som inger en stark känsla av lugn. Jag stjäler och gör om en strof från den kända låten Vintersaga för att beskriva vad jag kände när jag klev av båten på Tilos .......

........... "Det är dååååå som det STORA LUUUGNET rullar in!"........

Det är därför jag gillar Tilos.

Masse
Svara med citat