Ämne: Direktflyg
Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-03, 17:10
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Direktflyg

Hej om ni inte hittar direkt så kanske ni kan byta i Aten

går flyg sthlm-aten tis tors o lör o från Aten är det minst tre flyg per dag till Kreta , väldigt smidigt, de flyger från Köpenhamn också har jag för mig

tycker det blivit mycket lättare med biljetter nu när Aegean börjat köra Stockholmsflyg till Aten (o Kreta) man kommer ju ner till Aten lagom till kvällsflygen så det är snabbt byte, o bra priser brukar det vara också, om man håller koll på när de kör kampanjer dvs, det är då samma priser som när man höll på o hatta med Lufthansa och Austrian mfl men en mellanlandning/byte mindre , dessutom tycker jag Aegean är mycket trevligare o bättre än tex SAS osv. runt 6 timmar brukar man vara framme på inkl byte

Hem har man iofs nackdelan att man får gå upp i ottan men snabbt går det här också, man tar morgonplanet som lagom ansluter till sthlms flyget innan lunch

Liten varning som jag brukar tipsa om: boka inte Aegean via booking engine,(iaf inte utan att söka på samma resa på aegeans site) ni får då betala baggage extra med få undantag, ofta i min erfarenhet tar aegean samma pris eller nån två-hundring dyrare på sin egen sida, men låter då baggaget ingå! Nu senast fick jag en Flex ticket 250 kronor dyrare än på flygresor.se men då inte bara med baggage utan också ombokningsbar

Konsten att hitta billiga charterstolar har jag dock tyvärr alldrig bemästrat,

Edit: hoppas jag inte är för mycket OT o tjatar, men man vill ju inte att kommunikationerna ska hålla någon borta från det fantastiska Grekland om inte annat

Senast redigerad av Mahava den 2015-02-03 klockan 17:21.
Svara med citat