Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-30, 09:14
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Det blir nog så vi åker vanlig charter den här gången.
De hotell jag kollat på som ser intressanta ut är:
Sound of the sea
Alimounda mare
Almyra village
Astron princess
Parasol
Atlantis
Apolis

Vet inte om det är bra läge och så.
Vill gärna att det ska vara lite liv och rörelse runtom utan att det är livat.
Okej. Då ryker Sound of the Sea totalt. Det ligger alldeles ensamt på andra sidan av en höjd. Lång, tung backe att gå in till Pigadia och lika långt att gå hem igen frampå natten. ;-)
Alimounda Mare och Astron Princess är bland de lyxigaste hotellen som finns på ön. Även under lågsäsong är priserna rätt häftiga. (Fast jag skulle gärna bo på Astron Princess om jag hade råd. ) Alimounda mare är jättestort...
Almyra village är trevligt men ligger rätt långt ut från stan och liv och rörelse.
Apolis ligger i Amoopi, vilket består av en mängd hotell utslängda i en backe. Det finns någon liten supermarket där, och ett par riktigt bra restauranger, men jag skulle inte kalla det "liv och rörelse". Du går och äter och sen går du hem, mer finns det inte att göra på kvällarna.
Parasol håller på att byggas om, så jag vet inte hur det kommer att se ut till sommaren. Det är (eller har i alla fall varit hittills) ett omtyckt hotell med många återvändare och en fantastisk restaurang. Nära till stranden, i ett område med mängder av bra restauranger. Det kan bli litet väl "livligt" i rummen som ligger ut mot vägen - och därigenom även ut mot stranden - eftersom det ligger direkt vid stora vägen ut ur stan. Blir du störd av trafik rekommenderar jag öronproppar.
Atlantis ligger vid ett torg inne i Pigadia så det är nära till allt, både strand och stadens centrum. Fantastisk utsikt över bukten från de översta våningarna. Ingen trafik runt hotellet, men på torget framför hotellet brukar barn spela boll och leka på eftermiddagarna innan de går hem och äter middag. Sen är det tyst. Atlantis är det hotell jag skulle välja av dessa, eftersom jag vill bo så centralt som möjligt.

Karin
med bara 138 dagar kvar!
Svara med citat